Een rijke leeromgeving LOB

In het kader van mijn studie Leren Innoveren heb ik een rijke leeromgeving ontwikkeld voor loopbaanbegeleiding in de startfase van de opleiding Pedagogisch Werk. Voor het ontwerp heb ik gebruik gemaakt van het IDI (Instructional Development Institute) model. Een negen stappenplan dat ondersteund in het oplossen van een onderwijskundig probleem.

Ik ben zelf tevreden met het resultaat.  Het schooljaar gaat nu beginnen en we gaan proef draaien met deze nieuwe manier van werken. Ik ben erg benieuwd en kijk uit naar de eerste reacties van collega’s die gaan werken dit werkplan LOB. Met deze reacties en de reacties van studenten zullen weer verbeteringen doorgevoerd worden. De stappen die ik in het IDI stappenplan heb gezet zijn hier (LOB uitwerking IDI stappenplan) te lezen. Het uiteindelijke product waar ook mijn collega’s mee gaan werken is hier (werkplan LOB) te vinden.  

 

LOB uitwerking IDI stappenplan

werkplan LOB

Leave a comment