Ontwikkelingen naar aanleiding van het onderzoek

Dit schooljaar begeleid ik alle eerste jaar loopbaanbegeleiders van de afdeling Pedagogisch Werk. Samen zijn we bezig met de ontwikkeling van loopbaanbegeleiding voor onze eerste jaars studenten. Een traject dat het gehele jaar zal duren.

Door dit traject sla ik een dubbelslag in de verwezenlijking van de aanbevelingen die ik heb gedaan in mijn praktijkgericht onderzoek.

1 We ontwikkelen materiaal voor de opleiding

2 De competenties van de loopbaanbegeleiders zijn in ontwikkeling. Loopbaanbegeleiders zijn bewuster bezig met hun opdracht en de manier waarop ze die uitvoeren.

Na een wat stroeve start merk ik aan de deelnemers dat wij op de goede weg zitten. We voeren gesprekken over loopbaancompetenties, wisselen uit en zijn samen in ontwikkeling. Interessant, leuk  en spannend  tegelijkertijd.

Leave a comment